استان ساسکاچوان

استان ساسکاچوان در قسمت غربی کشور کانادا قرار دارد و در واقع ایالتی کم جمعیت با سطح زندگی مناسب و کم هزینه است، مرکز ایالت ساسکاچوان رجاینا و بزرگ‌ترین شهر آن ساسکاتون می‌باشد، امروزه اقتصاد و سطح زندگی رو به رشد آن عامل جذب مهاجران است، به همین دلیل، مهاجرت عامل افزایش جمعیت ایالت ساسکاچوان شده است، درادامه جوانب بیشتری از استان ساسکاچوان را بررسی خواهیم کرد.

آب و هوا:

ایالت ساسکاچوان با میانگین ۲۰۰۰ ساعت در سال جزو پرآفتاب‌ترین استان‌های کانادا می‌باشد، آب و هوای استان ساسکاچوان به دلیل دور بودن از اقیانوس معتدل نمی‌باشد و فصول مختلف با هم تضاد‌اند به طوری که این استان تابستان‌های گرم و مرطوب و اغلب پر باران را تجربه می‌کند و زمستان تا حداکثر -۴۰ درجه کاهش دما دارد و زمستان‌های سرد و طولانی را دارد.

اقتصاد:

اقتصاد استان ساسکاچوان در سال‌های اخیر در رده خوبی قرار گرفته است، این استان دارای منابغ غنی چون اورانیوم، پتاس و.. می‌باشد که مقام اول را در صادرات پتاس (کود) دارد، در واقع به دلیل اینکه این ایالت در ناحیه سرسبز و حاصل خیز کشور کانادا قرار گرفته است مهم‌ترین بخش اقتصاد این استان را کشاورزی تشکیل داده است و بخش عمده تولید آن گندم و غلات است لازم به ذکر است که بخش‌های خدماتی چون بنگاه مسکن، موسسات مالی و بیمه هم نقش مهمی در اقتصاد این ایالت دارد.

آموزش و تحصیلات:

تحصیل در استان ساسکاچوان به این این صورت است که همه شهروندان کانادایی و دارای اقامت دائم می‌توانند از مهد کودک تا پایان دبیرستان از تحصیل رایگان استفاده کنند و دوره‌های آموزشی به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و زبان اولین ملیت‌ها ارائه می‌شود.
این استان به دلیل داشتن بازار شغلی خوب و فرصت شغلی‌های متعدد، مقصدی مناسب برای تحصیل در استان ساسکاچوان می‌باشد زیرا به دلیل پایین بودن نزخ بیکاری در آن دانشجویان بعد از تحصیل، نگرانی بابت اشتغال در این ایالت نخواهند داشت، از نظر مدارس و دانشگاه‌ها، استان ساسکاچوان در سطح خوبی قرار دارد و ۲ دانشگاه مهم و بزرگی که در این استان قرار دارد، دانشگاه ساسکاچوان و رجاینا است.
دانشگاه ساسکاچوان واقع در شهر ساسکاتون در فهرست پانزده دانشگاه بر‌تر کانادا جا گرفته‌است و دانشگاه رجاینا با مقاطح کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد در شهر رجاینا قرار دارد.

زبان و فرهنگ:

مهاجرت یک عامل مهم در شکل‌گیری فرهنگ و تاریخچهٔ استان ساسکاچوان است ودر این استان ۷۲ «ملت اولیه کانادا ساکن هستند.
ایالت ساسکاچوان دارای چندین فرهنگ مختلف است که نتیجه مهاجرت اقوام گوناگون به این منطقه‌است به طور کلی فرهنگ این استان تحت تاثیر فرهنگ کشورهای اروپایی می‌باشد که به مرور زمان فرهنگ آمریکایی تاثیر زیادی بر آن گذاشته است ولی امروزه این منطقه به استانی مدرن و شهری تبدیل گشته ولی فرهنگ بومی کانادایی و روحیهٔ سنتی کشاورزی فضای دلپذیری به این استان بخشیده‌است و زبان رسمی و مردم آن انگلیسی می‌باشد.

هزینه و سطح زندگی در استان ساسکاچوان:

استان ساسکاچوان با دارا بودن سطح استاندارد و مناسب زندگی، مهاجران را به سمت خود جذب می‌کند در واقع هزینه زندگی در ساسکاچوان ارزان و مقرون به صرفه است (متوسط هزینه یک فرد بدون در نظر گرفتن اجاره خانه حدود ۱۰۰۰ دلار است) و هزینه مسکن جزوه کمترین هزینه‌ها در کشور کانادا نسبت به بقیه استان‌های آن می‌باشد و مناسب‌ترین شرایط خرید مسکن را داراست و منابع طبیعی موجود در استان هزینه انرژی را نیز پایین می‌آورد، این استان سومین استانی در کانادا می‌باشد که نرخ مالیات بر درآمد آن جزء کمترین استان‌ها است، استان ساسکاچوان اولین استانی بوده است که برنامه رایگان خدمات درمانی را به اجرا درآورده است به صورتی که هزینه بهداشتی عمومی سالانه معادل ۳۴۰۰ دلار بوده که منطبق با میانگین کانادا است و طبق قوانین کانادا، تمامی شهروندان این استان می‌توانند از خدمات درمانیِ رایگان استفاده کنند.
این ایالت به طور کلی ایالتی با هزینه پایین و متوسط است و با اینکه به طور کلی امن به حساب می‌‌اید جزو دو شهر با کمترین امنیت در سطح کانادا متعلق به این استان است

شهر‌های اصلی استان ساسکاچوان:

استان ساسکاچوان دارای ۱۶ شهر است که پر جمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین آن‌ها شهر ساسکاتون و کم جمعیت‌ترین شهر آن ملویل می‌باشد.
شهر رجاینا: قبل از آنکه ساسکاچوان به استان تبدیل شود، رِجاینا ستاد مناطق شمال غربی بوده‌است، ولی کمی بعد از تبدیل به استان شدن ساسکاچوان، این شهر مرکز استان شد، این استان دومین شهر بزرگ ساسکاچوان بوده، شهر رِجاینا، با داشتن شرایط مناسب مسکن و هزینه‌های پایین زندگی، مکانی مناسب برای سکونت است و این شرایط مناسب، موجب جذب مهاجر و وجود ملیت‌های مختلف در این شهر شده‌ است.

ساسکاتون: بزرگ‌ترین شهر استان ساسکاچوان، شهر ساسکاتون می‌باشد، اقتصاد شهر ساسکاتون از کشاورزی و معدن به سمت فناوری و خدمات مالی تغییر شکل داده‌است و این شهر سرآمد بیوتکنولوژی کشاورزی در جهان و همچنین سالانه جذب‌کنندهٔ سرمایه‌های شرکت‌های درجه‌یک دارویی در جهان می‌باشد. تنوع فرهنگی ساسکاتون موجب پیدایش جشنواره‌های مردمی مخصوصاً در تابستان می‌شود که از این جشنواره‌های مردمی می‌توان به جشنوارهٔ جاز، جشنوارهٔ بین‌المللی Fringe و جشنوارهٔ شکسپیر در ساسکاچوان اشاره کرد که هرساله جذب‌کنندهٔ توریست از کانادا و سراسر جهان است.

از دیگر شهر‌های مهم استان ساسکاچوان می‌توان به شهر استون، پرنس آلبرت، ویبرن و موس جا اشاره کرد.

سخن پایانی:
استان ساسکاچوان درصدد جذب مهاجر جهت رشد اقتصادی است. یکی از روش‌های جذب مهاجر برنامهٔ انتخابی استانی (PNP) است که روند جذب مهاجر به این استان را سرعت می‌بخشد، در این برنامه برای متخصصان، تجار و دانشجوی بین‌المللی امتیازاتی محسوب شده‌است، اگر شما با توجه با شرایط توضیح داده شده بالا، قصد مهاجرت به این استان کشور کانادا را دارید می‌توانید برای بررسی شرایط خود و راهنمایی بیشتر با تکمیل فرم مشاوره رایگان یا از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید تا برای انتخابی مطمن‌تر شما را همراهی کنیم.