ایالت کبک

ایالت کبک با مساحتی تقریبا کمی کوچک‌تر از ایران و سه برابر مساحت فرانسه پهناور‌ترین استان کانادا می‌باشد، بزرگ‌ترین شهر آن مونترال و مرکز آن شهر کبک است. ایالت کبک از نظر جمعیت دومین استان کانادا می‌باشد (دارای جمعیت بسیار کمی) و ۸۰ درصد جمعیت کبک در سواحل رودخانه سن لوران سکونت دارند در واقع این استان به دلیل سطح بالای کیفیت در آن جزو سه استان اول کانادا محسوب می‌شود که سالانه افراد زیادی جهت مهاجرت به این استان اقدام می‌کنند.

آب و هوا:

آب و هوای ایالت کبک در چهار فصل بسیار با هم متضاد‌اند، زمستان در ایالت کبک معمولا نسبتا طولانی با آسمان برفی، بارانی وزش باد همراه است، دوره برف و سرما در جنوب کبک (مونترال) چهار ماه و در شمال کبک (رادیسون) شش ماه است و حداکثر دما در زمستان به -۳۵ درجه سانتی گراد خواهد رسید و در مقابل آن تابستان‌های این استان گرم و اغلب مرطوب است و گاهی حداکثر دما به ۳۵ درجه سانتی گراد هم می‌رسد، اما فصل بهار در کبک کوتاه و آرام است. شهر‌های ساحلی کبک دارای هوای معتدلی هستند و زمستان ملایم‌تر و تابستانی خنک‌تر دارند.

اقتصاد:

اقتصاد ایالت کبک همانند دیگر ایالت‌های بزرگ صنعتی عمدتا برپایه تولید و خدمات می‌باشد که می‌توان به صادرات قطار‌های زمینی، لوازم کنترل ترافیک هوایی، اسباب بازی اشاره کرد، درواقع اقتصاد در کبک با منابع طبیعی غنی، اقتصادی مدرن، امن و پویا است که باعث ایجاد تعادل اقتصادی، تجاری با روند مثبت می‌شود

زبان:

استان کبک بخش فرانسوی زبان کانادا می‌باشد که در آن ۸۳ درصد مردم به این زبان صحبت می‌کنند و زبان اصلی و رسمی آن فرانسوی است، در استان کبک تنها ۸ درصد از مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند که عمدتا در در بخش غربی مونترال ساکن هستند.

مردم و فرهنگ:

در استان کبک اکثریت مردم پیرو دین مسیحیت هستند و از آنجایی که تعداد مهاجرت به این استان کانادا تا حدودی زیاد می‌باشد، تقریبا تفاوتی بین مردم بومی و مهاجر آن وجود ندارد و به مهمان‌نوازی مردمانش شناخته می‌شود و اولین قانون در این استان احترام گذاشتن به مردم و اموالشان است و فرهنگ غالب در کبک به دلیل سکونت فرانسوی زبانان فرهنگ فرانسوی می‌باشد.

آموزش و تحصیلات:

کیفیت آموزش در استان کبک در سطح خوب و بالایی قرار دارد و هر ساله بیش از ۵۰ هزار دانشجو از سراسر جهان این استان را برای تحصیل انتخاب می‌کنند به صورتی که دانشگاه لاوال که بزرگ‌ترین دانشگاه فرانسوی در آمریکای شمالی است در این استان قرار دارد، در واقع این دانشگاه از نظر رتبه بندی دانشگاه‌های کانادا رتبه ۱۸ را داراست و همچون دانشگاه‌های مک گیل با رتبه ۳ در کانادا و دانشگاه مونترال با رتبه ۶ در کانادا در این استان قرار دارند. هزینه تحصیل و زندگی درکبک با توجه به مراکز آموزشی و رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است ولی به طور کلی در مقایسه با استان‌های دیگر کانادا ارزان‌تر است.

جاذبه گردشگری:

استان کبک طبیعت و جاذبه‌های توریستی زیبایی دارد که شامل رودخانه‌ها، جنگل‌های زیادی است و در واقع اینجاذبه‌ها و طبیعت و هنر زیبای آن محل مناسبی برای استراحت و سرگرمی می‌باشد که در ادامه تعدادی از اینجاذبه‌ها را معرفی کرده‌ایم:

  • جزیره بوناوچر
    این جزیره دارای صخره‌های زیبا و دارای پرندگان خاص می‌باشد که در فصل تابستان محلی برای بازدید توریست‌ها شده است.
  • میدان پلس رویال
    این میدان محل اولیه تاسیس شهر کبک می‌باشد و به عنوان مهد تمدن فرانسوی‌ها شناخته می‌شود.
  • کلیسای نتردام
    این کلیسا در قلب شهر کبک واقع شده است که به دلیل معماری استثنایی خود به عنوان یکی از پر طرفدار‌ترین جاذبه‌های گردشگردی کبک شناخته شده ست.
  • آبشار‌های مون مورنسی
    یکی از جاهای محبوب برای بازدیدکنندگان این آبشار است که از آبشار نیاگارا بلند‌تر می‌باشد!! با رفتن به این مکان می‌توانید از تفریحات دیگر در آنجا لذت ببرید.
  • هتل لو شتو فرانتونک
    این هتل از جمله هتل‌های برجسته جهان محسوب می‌شود که در کنار رودخانه در قلب کبک قرار دارد.
  • موزه‌های ملی و هنری و تمدن کبک
    این موزه‌ها از جالب‌ترین جاهای دیدنی کبک می‌باشند که سالانه افراد بین المللی زیادی برای بازدید به آن سر می‌زنند.
هزینه:

هزینه زندگی در هر کدام از شهر‌های کبک با توجه به منطقه و سبک زندگی متفاوت است ولی به طور کلی استان کبک با هزینه‌ای ماهیانه تا 1500 دلار به جز هزینه مسکن یکی از ارزان‌ترین استان‌های کانادا می‌باشد، گران‌ترین و ارزان‌ترین شهر استان کبک به ترتیب شهر مونترال، و شربروک می‌باشد و همه هزینه‌ها در استان کبک بر اساس دلار کانادا می‌باشد

سخن پایانی:
استان کبک امروزه به دلیل امکانات آن از جمله سطح خوب رفاه و زندگی، بازار کار، تحصیلات، طبیعت دیدنی، برای کسانی که واجد شرایط آن هستند مقصد بسیاری از مهاجران و توریست‌ها است، اگر شما قصد مهاجرت و سفر به این استان را دارید برای راهنمایی و مشاوره می‌توانید از طریق واتساپ و یا با تکمیل فرم مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.