شهر تورنتو

تورنتو مرکز استان انتاریو پرجمعیت‌ترین شهر کانادا با سبک معماری مدرن و کلاسیک می‌باشد، در شهر تورنتو عمدتاً در منطقه یورک شمالی که شامل بخش‌های ریچمند هیل، فیچ، بترست، ثورن هیل و شپرد است در آن مغازه و پلازاهای ایرانی زیادی وجود دارد، مخصوصا در یورک شمالی به نظر می‌سد که ایرانیان تورنتو و انتاریو بسیار زیادند.

شهر تورنتو به دلیل فرصت‌های تحصیلی، شرایط شغلی و رفا اجتماعی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های کانادا می‌باشد که نیمی از جمعیت آن را مهاجران تشکیل داده‌اند، در واقع یکی از برتری‌های تورنتو نسبت به سایر شهر‌ها مشاغل و بازار کار خوب آن است.

آب و هوا:
به طور کلی آب و هوای شهر تورنتو در بیشتر روز‌های سال ابری است و درجه دما از -۸ تا۲۵ درجه سانتی گراد متغیر است، تابستان شهر تورنتو گرما ازاردهنده‌ای ندارد و در ماه‌های گرم معمولا مرطوب است گرم‌ترین ماه آن جولای با حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی گراد می‌باشد، و زمستان آن معمولا سرد و خشک است و بیشتر روز‌های آن بارلانی همراب با وزش باد می‌باشد، سرد‌ترین ماه زمستان در تورنتو ژانویه است.

اقتصاد:
تورنتو به عنوان پایتخت اقتصادی کانادا و یکی از مراکز اقتصادی بزرگ جهان، یک شهر جهانی محسوب می‌شود، در تورنتو بیش از هر شهر دیگری در کانادا، شرکت‌های بزرگ حضور دارند؛ همچنین این شهر مقر پنج بانک بزرگ کانادا است و تورنتو توسعه‌دهندهٔ بخش‌های اقتصادی شامل امور مالی، خدمات تجاری، ارتباطات، هوافضا، حمل و نقل، رسانه، هنر، فیلم، ساخت برنامه‌های تلویزیونی، انتشارات، تولید نرم‌افزار، تحقیقات پزشکی، آموزش، گردشگری، مهندسی و صنایع ورزشی می‌باشد.

آموزش و تحصیلات:
شهر تورنتو چه در زمینه دانشگاه و چه در مقاطع تحصیلی دیگر شامل گزینه‌های خوب و با رده بالا می‌باشد که سیستم تحصیل عمومی رایگان است، از دانشگاه‌های معتبر شهر تورنتو می‌توان به دانشگاه یورک (جزو سه دانشگاه بر‌تر کانادا می‌باشد)، دانشگاه تورنتو و دانشگاه رایرسون اشاره کرد که دانشگاه تورنتو یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا می‌باشد.
در مورد تحصیل در مقاطع پایین‌تر به این صورت می‌باشد که کودکان می‌توانند از ۴ سالگی تحصیل را شروع کنند و از کالج‌های معروف شهر تورنتو می‌توان کالج جورج برون را نام برد که در مرکز شهر قرار گرفته است و از رشته‌های مهم آن می‌توان به تکنولوژی و طراحی بازی رایانه‌ای، هنر‌های نمایشی اشاره کرد.

زبان و فرهنگ:
تورنتو از شهر‌های چند ملیتی با فرهنگ‌های گوناگون می‌باشد که زبان رسمی و مردم آن انگلیسی است و، دین اغلب مردم آن مسیحیت می‌باشد.

جاذبه‌های گردشگری:
شهر تورنتو دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری ازجمله موزه، سالن و تالار‌ها، آثار هنری و طبیعت دیدنی زیادی است در ادامه بخشی از جاذبه‌های گردشگری را معرفی می‌کنیم:

  • برج ملی کانادا (برج سی‌ان)
    و معروف‌ترین جاذبه توریستی تورنتو برج ملی کاناداست. این برج ۵۵۳ متری دومین سازه بلند جهان است و در ساحل شمال دریاچه انتاریو واقع شده است و در واقع نماد شهر تورنتو می‌باشد.
  • استادیوم‌ ورزشی مرکز راجرز:
    مرکز راجرز نخستین ورزشگاه دنیاست که مجهز به سقف کاملاً جمع شدنی است. در حال حاضر این استادیوم، ورزشگاه خانگی تیم بیس بال تورنتو بلو جیز می‌باشد. ایر کانادا سن‌تر که در نزدیکی مرکز راجرز قرار گرفته‌است خانه تیم هاکی روی یخ تورنتو می‌پل لیفز می‌باشد.
  • جزایر تورنتو:
    بخشی از بزرگ‌ترین جامعه شهری فاقد اتومبیل در شمال آمریکا است. این جزایر توسط کشتی قابل دسترسی هستند.
  • موزه سلطنتی انتاریو:
    بزرگ‌ترین موزه فرهنگ جهان و تاریخ طبیعی در کانادا است، درون موزه مجموعه‌هایی با موضوع هنر و فرهنگ و تاریخ طبیعی به نمایش در آمده است.
  • کاسا لوما:
    یک عمارت باغی بزرگ که تبدیل به موزه شده است و از زیبا‌ترین بنا‌های سبک گوتیک را دارد
  • گالری هنر انتاریو:
    یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنری در شمال آمریکا است.
  • باغ‌وحش تورنتو:
    سومین باغ‌وحش بزرگ جهان است.

هزینه:
شهر تورنتو هشتمن شهر گران قیمت دنیا و شهر کانادا می‌باشد، هزینه‌های زندگی و اجاره در شهر تورنتو در مقایسه با شهر‌های دیگراز جمله ونکوور بسیار گران و سنگین‌تر است.

واحد پول:
واحد پول شهر تورنتو CAD می‌باشد.

سخن پایانی
شهر تورنتو به دلیل سطح رفاهی، اجتماعی، امنیت، اشتغال و تحصیل طبق آمار و نظرمردم جزو یکی از ۵ شهر بر‌تر کانادا برای مهاجرت و زندگی می‌باشد اگر شما قصد مهاجرت به کانادا را دارید برای راهنمایی و مشاوره می‌توانید با تکمیل فرم مشاوره و یا از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.